KİŞİSEL BLOG SAYFAMA HOŞGELDİNİZ * Hoşça vakit geçirmeniz dileğiyle...H.BALIKÇI 2009

FOTO ALBUM

Photo Album

The Internet makes it easy to share photos with your friends. Replace these images with your own. You can change the image by selecting it and clicking Insert Image  in the toolbar. Once you are in the image properties you can change the image into a thumbnail by clicking the Thumbnail tab (in image properties) and changing the width to 140 just like the samples below.

To add or take away rows in the table below, put your cursor inside the table, click Table Properties in the toolbar and adjust the number of rows or columns. To take away the border in the table, place a "0" in the properties Border field.

 
Caption here


Caption here


Caption here


Caption here

 


Caption here


Caption here

25 Eylül 2009 Cuma

Ak Çaylak (Elanus caeruleus)




TRAKUS'ta belgeli tür sayısı Hakan Balıkçı (hakbal) tarafından gözlenen ve fotoğraflanan ak çaylak türü ile 406 türe ulaştı. Ak çaylak Türkiye için rastlantısal olarak görülebilen bir türdür ve daha önce Türkiye'de yaklaşık 10 kez (Birds of Turkey) görülmesine rağmen fotoğraflanamamıştır. Hakan Balıkçı'nın 406. türü belgelemesiyle ilgili gözlem ve arazi notlarını aşağıda okuyabilirsiniz. TRAKUS olarak üyemiz sayın Hakan BALIKÇI'yı tebrik ediyoruz. Kalan 58 kuş türünün de belgelenmesini diliyoruz.


Ak Çaylak Gözlem Notları ve Detayları:


Ekipmanlarımı yanıma alarak iş çıkışı sonbahar göçünü izlemeye karar verdim... Sevgili Süleyman abi (hüsmenaga) den Toygartepe tarifini aldım.Toygartepe'ye ulaştığımda saat 11:00 civarıydı. Yarım saat sonra Hamit abi (hamit54) geldi. 3 saat kadar hasret giderdik, sohbet ettik, gözlem yaptık. Yılan kartalı, şahin, atmaca, delice doğan, küçük orman kartalı, kara leylek, leylek gibi türleri göç ederken yüksekten uçmalarına rağmen tespit ettik. Bir telefon geldi ve Hamit abi 14:30 civarında Eskişehir yolunu tuttu...

Yanlız başıma kalınca gitsem mi kalsam mı ikilemi yaşarken hızla bir kuşun yaklaştığını gördüm. Başta bir martıyı andırdı bana ancak bir martı bu kadar hızlı, kendine güvenir ve kararlı olamazdı. Orman gözlem kulesinin üzerinden uçtuğundan ters ışıkta kaldım maalesef. Gri beyaz tüyleri ile gökçe delice olabilir diye düşündüm bir yandan da kuşu takip ederek deklanşöre bastım. Eve gelip fotoğrafları aktardığımda ilk olarak bu yırtıcıyı merak ettim. Gökçe delice olmadığını anladım. Kuş gözlemcisinin cep kitabında "ak çaylak" tanımına uyuyordu. Sonradan acaba TRAKUS'ta kaçıncı fotoğrafı diye merak ettim TR'de henüz fotoğraf kaydı olmadığını görünce çorbada benim de tuzum olacak diye sevindim. Heyecanım da bir o kadar arttı tabii :) Görünüşe göre ilk fotoğraflı kaydı idi. Ne diyelim acemi şansı :)



Ak Çaylak görüntülenme zamanı, yeri ve saati:

Toygartepe-Beykoz-İSTANBUL 24.09.2009 14:53



*Fotoğraflanan ve gözlenen ak çaylak sayısı bir adettir.

Ak çaylak: Açık gri ve beyaz renkli küçük bir yırtıcıdır. Başı iridir. Kanat önünde büyük bir siyahlık vardır. Kuyruğu küt ve kısadır.Genci daha kahverengidir. Sıkça havada asılı kalır, süzülürken kanatlarını yukarı kaldırır ve el bileğinden arkaya kıvrılır. Ağaçlık ve açık arazide ve seyrek ormanların çevresinde çoğunlukla suya yakın yaşar. Ağaçlarda yuva yapar. Direklere ve tellere konar, alacakaranlıkta hareketlenir. Genellikle sessizdir, sesi cılız ve ıslıklıdır. Boyu:31-35 cm, Kanat açıklığı: 75-87 cm. Türkiye için rastlantısal kayıttır.

Hiç yorum yok: